lördag 24 oktober 2009 | Skriven av:

Deltar i ett seminarie som handlar om genomföra en framgångsrik valrörelse. Många bra tips det svåra blir att gå från ord till handling.

En framgångsrik valrörelse handlar om timing – rätt budskap på rätt plats vid rätt tillfälle. En valrörelse handlar också om kommunikation. Vi måste veta vilka vi vill nå, var de finns och hur vi når dem. Att kommunicera genom massmedier förutsätter kunskap om hur media fungerar och om medias nyhetskriterier. Och kunskapen om krishantering kan vara skillnaden mellan att gå under som politiker eller komma stärkt ur krisen.

Lars Ångström, före detta riksdagsledamot, har lång erfarenhet av politiska kampanjer och mediehantering. Under seminariet ger han några av de viktigaste verktygen för att förbättra ditt valkampanjande och mediearbete. Seminariet bygger på de kandidatkurser som Lars Ångström kommer att hålla inför 2010 års val. Medverkar gör också Fredrik Hjerling som är professionell fotograf, samt personal från Miljöpartiets pressavdelning.

Medverkande: Lars Ångström, fd riksdagsledamot och tidigare informationschef Miljöpartiets pressavdelning, Fredrik Hjerling, professionell fotograf samt personal från Miljöpartiets pressavdelningen.

LarsÅ_semokt2009

Träffar: 12

Kategori: valet2010
Du kan följa inlägg och kommentarer med RSS 2.0 feed. Du kan lämna en kommentar, eller trackback från din egen hemsida.
Lämna en kommentar

XHTML: Du kan använda följande html-taggar:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>